Luisterwandeling Warme William

Fred en Lisa zijn twee rioolratten. Ze vullen hun dagen met mopjes maken, eten zoeken en rondhangen. Op een dag ontdekken ze in het riool een beschimmelde affiche met een foto van een grote blauwe beer en het opschrift ‘Gezocht: Warme William.’ En zo vertrekken Fred en Lisa op een zoektocht. Of ze de blauwe beer ook vinden ontdek je in deze luisterwandeling voor kinderen tussen 8 en 12 jaar.

Blauwe Sahara route van 3 km

Deze luisterwandeling in de Sahara is geschikt voor kinderen tussen 8 en 12 jaar. Maar oudere mensen mogen natuurlijk ook mee op stap! Je volgt de blauwe wandelroute van 3,1 km. Langs de wandelroute staan houten paaltjes met de blauwe route pijlen en QR-codes. Scan ze om de luisterfragmenten te horen!

Luisterwandeling

Ga samen op ontdekkingstocht langs 8 luisterfragmenten en kom alles te weten over Warme William. Na elk luisterfragment krijg je enkele vragen en een opdracht mee. Op weg naar de volgende stop kan je deze samen bespreken en uitvoeren. Wat heb je nodig? Een smartphone, balpen en het digitale doe-boekje.

Het verhaal

Fred en Lisa zijn twee rioolratten. Ze vullen hun dagen met mopjes maken, eten zoeken en rondhangen. Op een dag ontdekken ze in het riool een beschimmelde affiche met een foto van een grote blauwe beer en het opschrift ‘Gezocht: Warme William.’ En zo vertrekken Fred en Lisa op een zoektocht die loopt langs donkere rioolgangen, een bos vol verdrietige dieren en vers gebakken cake. Of ze de blauwe beer ook vinden ontdek je in deze luisterswandeling ‘Wie is Warme William?’.

Emoties bespreekbaar maken

Warme William is een bewustmakingscampagne waarmee GavoorGeluk emoties bespreekbaar wil maken. De blauwe beer Warme William is de mascotte van deze campagne. Hij wil jongeren aanzetten om te praten over hun gevoelens en te luisteren naar wie het even moeilijk heeft.

Warme William wil jongeren aanzetten om te praten over hun gevoelens en te luisteren naar wie het even moeilijk heeft.

Het taboe op geestelijke gezondheidsproblemen is nog groot. Wat BoB is voor de campagne tegen drinken en rijden, wil Warme William zijn voor dit taboe. Warme William moet emoties en kwetsbaarheid bij jongeren en volwassenen bespreekbaar maken. Iedereen heeft een Warme William in zijn of haar leven, iedereen kan een Warme William zijn voor anderen door empathisch te luisteren, zonder te (ver)oordelen, zonder de eigen mening op te dringen, door tijd te maken voor anderen.

Ook interessant ...